Kinesisk

I kinesisk lærer du det kinesiske standardsprog (putonghua) og i forlængelse heraf kultur, historie og samfundsforhold i Kina og andre områder med en kinesisktalende befolkning.
Du får indsigt i det kinesiske sprog og den kinesiske verden derigennem opnår du indsigt i den kinesiske verden, kendskab til og viden om kinesisk kultur, historie og samfundsforhold, og du tilegner dig interkulturel kompetence, der rækker ud over den velkendte nordvesteuropæiske verden.

Kinesisk kan du vælge som begyndersprog på A-niveau.

Med kinesisk er der flere muligheder for udveksling: En af de samfundsfaglige klasser besøger vores partnerskole i Jiaxing hvert år, og vi modtager de fleste år besøg af kinesiske elever i august. Derudover tilbydes kinesiskholdet i 3g at besøge Jiaxing i en uge.  Spørg din lærer!