StudiemiljØ

På Gribskov Gymnasium lægger vi vægt på et højt fagligt niveau og et godt socialt miljø. Derfor gør vi meget ud af at tilbyde lektiehjælp, og vi går op i, at man som elev skal behandle hinanden ordentligt og godt. Derudover er der på skolen plads til, at eleverne kan arbejde og samarbejde både i og uden for timerne.

Som gymnasieelev tilbringer du imidlertid også mange timer på skolen uden for det normale skema. Her har du muligheder for at deltage i frivillige aktiviteter som f.eks. frivillig fodbold, badminton, musik/kor, læseklub, frivillig billedkunst og design - eller deltage i skolekomedien, som fylder meget i januar.

Desuden afholdes der året igennem en lang række af arrangementer og fester. Foruden skolens fødselsdag afholdes seks årlige elevfester samt en række caféaftener.

Lektiecafé

I lektiecafeen på Gribskov Gymnasium kan elever altid få hjælp til lektier, større opgaver og andre faglige udfordringer.

Almindeligvis er der lektiecafé med faglærere i en lang række af fag.

Lektiecaféen er ment som en hjælp til at få hul på lektierne og til at få skabt nogle gode arbejdsvaner. I øvrigt er det ikke tilfældigt, at lektiehjælpen kaldes "lektiecafeen". Som regel bydes der på saftevand og kiks under arbejdet med lektierne.

Datoer og tidspunkter for de enkelte fag i lektiecafeen kan ses i Lectio