Elevrådet

Elevrådet på Gribskov Gymnasium er et fællesskab, som sørger for at varetage og formidle elevernes interesser, meninger og ønsker. Elevrådet består af en masse udvalg med hver deres interesseområde. Man vælger selv hvilket udvalg, man har lyst til at arbejde i. Her har man sammen med ledelsen og lærerne mulighed for at sætte sit eget præg på skolen.

Vælger man at blive medlem af elevrådet, er det vigtigt at være engageret og ansvarsfuld, da man repræsenterer gymnasiets elever. Elevrådet er demokratisk opbygget og har både formand, næstformand, kasserer og sekretær. Alle har medindflydelse og ret til at tage ordet, og alle forslag er velkomne.

Elevrådet er også sjov og ballade. Man får mulighed for at møde nye mennesker på tværs af klasser og årgange. Møderne er en herlig blanding af seriøsitet, diskussioner, beslutninger, sjov og hygge.

Elevrådet beskæftiger sig også med andet end møder og udvalg. De har f.eks. ansvaret for caféaftenerne, hvor der af og til er oplæg udefra, men ofte bare er hygge på tværs af klasserne.