Udvekslingsstudenter på GG

På Gribskov Gymnasium modtager vi hvert år så mange udvekslingselever, som vi kan få fat i!

Vi samarbejder med stor fornøjelse med organisationer som Rotary, AFS og My Education, der alle arbejder for at skabe muligheder for at unge fra alverdens lande får chancen for at studere i udlandet i typisk ½-1 år.
Vi betragter udvekslingselever som et velkomment pust fra den store verden. Som regel knytter de tætte venskaber med nogle af vores elever – og de bringer verden tættere på. Vi beder dem gerne berige deres danske klassekammerater i stamklasser og på relevante sproghold ved at holde oplæg om deres hjemlande og i øvrigt bidrage med deres perspektiv på verden.

I de forgangne skoleår har vi haft besøg fra Milano og fra Chile, tidligere har vi haft elever fra Tyrkiet, Hongkong, Rusland og Canada.