GG-guiderne byder velkommen!

Kære nye elev på Gribskov Gymnasium

Vi glæder os til at tage imod dig og dele alle vores oplevelser med dig. Vi keder os aldrig på Gribskov Gymnasium. Der er altid mulighed for at møde nye mennesker og udfordre sig selv. Når du begynder her, er der altid nogen, der vil hjælpe dig, når du har brug for det. Der er blandt andet en god og velfungerende lektiecafe om eftermiddagen, hvor vi elever hjælper hinanden, og lærerne vejleder dig. Og så er der selvfølgelig os GG-guider, som også vil hjælpe dig og følge dig det første halve år.

Vi elever har en rigtig god indflydelse her på Gribskov Gymnasium: Vi har et godt og aktivt elevråd, et meget aktivt festudvalg, vi laver hvert år en skolekomedie og alt muligt andet. Du kan deltage i idræt efter skole, der er mulighed for at bruge vores fitnesscenter, du kan spille i band, deltage i skolens kor og lave alle mulige andre kreative ting på skolen. Der er altid liv her på skolen - også efter normal skoletid. Desuden kan du for 200 kr. leje et skab til at opbevare dine bøger og værdisager i.

Den første uge er der et særligt program for alle nye elever. Vi GG-guider glæder os rigtig meget til at møde dig og gøre hvad vi kan for at du skal føle dig hjemme!
Efterfølgende kan du se nogle af efterårets vigtige fællesaktiviteter.

Velkommen til Gribskov Gymnasium
GG-guiderne

Mandag den 7. august 2023 kl. 9:00
Velkommen til Nordatlantisk Gymnasieklasse (NGK)

Tirsdag den 8. august 2023 kl. 9:10
Velkommen til alle 1.g og 1.HF-elever

Torsdag den 10. august 2023
Introdag for NGK, 1.HF og 1.g

Dagen er en ryste-sammen-dag med forskellige aktiviteter - og en masse hygge!

Fredag den 25. august 2023 kl. 19:00 - Introfest

Introfesten kan ryste de nye elever rigtig godt sammen med de elever, der allerede går på skolen. Til festen er man inviteret til kl. 19:00, og der kan være alle mulige forskellige slags sjove temaer, som altid gør festen endnu federe!

Torsdag den 31. august 2023
Idrætsdag og skovtur for hele skolen

Idrætsdagen er for hele skolen. Her leger og konkurrerer alle klasser i fælles idrætslige aktiviteter. Bagefter går turen ud i skoven, hvor der konkurreres om prisen og hæderen for bedste skovtursmenu og sejeste udklædning.

Torsdag den 7. september 2023
Forældreaften

Orientering for elever og forældre om hverdagen på skolen, afleveringer, almen sprogforståelse (AP), naturvidenskabeligt grundforløb (NV), studierejser og det kommende valg af studieretning eller fagpakke.

Fredag den 17. november 2023 - skolens fødselsdag

Årets skolefest for elever, forældre og ansatte. 1. årgang har inviteret deres forældre og lærere til spisning på skolen efterfulgt af fest for resten af skolens elever.

Glæd dig til alt dette og meget, meget mere!