Studierejser

På Gribskov Gymnasium rejser vores elever på studierejse med klassen i efteråret i 3.g. Det er klassens lærere der afgør, hvilket rejsemål der tilbydes. Studierejsen er en faglig tur, og inddrager typisk mindst ét af klassens studieretningsfag. Studierejser varer typisk 5-6 dage, er rejsemålet langt væk og rejsen dyr (KINA) vil klassen være afsted 9-10 dage.

Udover det faglige indhold, som lærerne tilrettelægger, tænkes studierejsen også at bidrage til klassens trivsel – og til elevernes globale dannelse. Kendskabet til andre lande, og ikke mindst kendskabet til, hvordan unge lever og går i skole i andre lande, skal bidrage til, at eleverne bliver klædt på til at leve i en verden, hvor grænserne mellem det lokale og det globale bliver mere og mere flydende. Af samme grund arrangerer vi gerne udvekslingsrejser, som udfordrer eleverne og giver dem mulighed for at etablere kontakt med jævnaldrende i andre lande (se nærmere beskrivelsen af vores forskellige partnerskoler).

Ud over udvekslingsrejserne har vi haft studierejser til Dublin, Edinburgh, Malta, Korsika, Malaga, Budapest, Kitzsteinhorn i Østrig, Rom om mange andre steder.