Jiaxing

Kontakten med gymnasiet i Jiaxing, der er en ”lille” kinesisk by nær Shanghai på kun cirka fire millioner indbyggere, blev etableret i 2010.

Studierejse

En af vores samfundsvidenskabelige klasser har siden da besøgt Jiaxing i 2-3 dage i forbindelse med en cirka 10 dages studierejse til Kina. Eleverne har boet privat, og de har besøgt det kinesiske gymnasium og deltaget i skoleaktiviteter og kulturelle aktiviteter sammen med de kinesiske elever.

I august måned har vi de fleste år haft besøg af en gruppe kinesiske elever og deres lærere. De har på samme måde deltaget i undervisning og boet privat hos GG-elever. De har selvfølgelig også besøgt vores kinesiskhold, som har fået mulighed for at afprøve, hvad de har lært.

Hvert år tilbydes eleverne på kinesisk A-niveau en uges sprogrejse til Jiaxing med privat indkvartering sammen med deres kinesisklærer, Hanne.

Summer School

Jiaxing har også hvert år sendt bud efter dygtige engelskundervisere. Gribskov Gymnasium har derfor oprettet et legat, som kan søges af afgående 3.g studenter med gode engelskkundskaber – og lyst til en kæmpe oplevelse. Eleverne får en økonomisk håndsrækning til en billet til Kina, og de bliver klædt på at vores kinesisklærer, Hanne, så de kan begå sig. De underviser yngre kinesiske elever på Summer School, og de står også for sammen at lave underholdende indslag for en stor gruppe kinesiske elever.

Jiaxing