Fransk

I fransk kommer du til at arbejde med det franske sprog, dels som alment kommunikationsmiddel i europæiske og globale sammenhænge, dels som erkendelsesmiddel og som genvej til forståelse af andre sprog og kulturer. Du beskæftiger dig også med sprog, kultur, historie og samfundsforhold i Frankrig og andre fransksprogede områder.
Du kommer til at kommunikere på fransk, og gennem studiet af fransksproget litteratur og kultur får du viden om og indsigt i fransksprogede samfund og kulturer samt forståelse for en globaliseret og digitaliseret verden.

På Gribskov Gymnasium udbyder vi fransk som fortsættersprog på B-niveau og du får mulighed for at opgradere til A-niveau som valgfag i 3.g. Du skal have haft fransk i folkeskolen for at kunne følge fransk på gymnasiet.

Med fransk er der mulighed for at besøge Frankrig. Der tilbydes ofte studierejse til Paris for franskelever, og vi arbejder på at etablere udvekslingsaftaler med en skole i Bordeaux. Spørg din lærer!