Engelsk A - Spansk A - TyskF B / FranskF B / Kinesisk A / Latin C

Kan du lide at arbejde med sprog og kommunikation, og er du internationalt og kulturelt orienteret, så er denne studieretning noget for dig. Du får engelsk og spansk på A-niveau i kombination med et tredje sprog: Kinesisk på A-niveau, tysk eller fransk på B-niveau eller latin på C-niveau.
På denne studieretning bliver du rigtig god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt på tre sprog, som på længere sigt giver dig gode muligheder for at studere og arbejde internationalt. Der arbejdes med alle former for tekster og medier, og du lærer at analysere og formidle. Indholdsmæssigt er der i høj grad fokus på de store forandringer og udfordringer, som har præget og præger Europa og EU.
Gribskov Gymnasium har partnerskoler i både Spanien, Tyskland og Frankrig, så vi har mulighed for at kommunikere med unge i andre lande og arrangere udvekslingsophold og korterevarende eller længerevarende studieture til de lande, hvor sprogene tales. Med solid viden om sprog, kultur og samfundsforhold i de forskellige europæiske lande. vil du være attraktiv i mange jobfunktioner både i Danmark og i hele EU.

Studieretninger 2020-2023

Vælg studieretning nedenfor.

Læs vores informationsfolder

Generelt for studieretninger

Grundforløb og studieretningsforløb

Almen studentereksamen er delt op i et grundforløb og et studieretningsforløb. Grundforløbet afsluttes i første uge af november. I løbet af grundforløbet introduceres du til gymnasiale fag, arbejdsformer og forskellige studieretninger. Du vælger din studieretning i løbet af grundforløbet.

Fag og niveauer

En almen studentereksamen består af fag på A-, B- og C-niveau. Du skal have mindst 4 fag A-niveau. Almen studientereksamen er en boglig uddannelse; du skal være forberedt på lektier og hjemmeopgaver, og du vil helt sikkert blive fagligt udfordret.

Valgfag

Gribskov Gymnasium udbyder følgende valgfag:

Sprogfag (vælges i 1g):

Tysk fortsætter B, Fransk fortsætter B, Spansk begynder A, Kinesisk begynder A

Kunstnerisk C-niveaufag (vælges i 1g):

Billedkunst, Design og arkitektur, Drama, Mediefag, Musik

Valgfag:

A-niveau:
Engelsk, Fransk fortsætter, Fysik, Kemi, Matematik, Tysk fortsætter
B-niveau:
Billedkunst, Biologi, Design og arkitektur, Dramatik, Filosofi, Fysik, Idræt, Kemi, Latin, Matematik, Mediefag, Musik, Naturgeografi, Psykologi, Religion, Samfundsfag (For alle fag undtagen idræt gælder det, at de skal være afsluttet på C-niveau efter 2.g for at kunne opgraderes til B-niveau)
C-niveau:
Billedkunst, Biologi, Design og arkitektur, Drama, Erhvervsøkonomi, Filosofi, Kemi, Latin, Mediefag, Musik, Naturgeografi, Psykologi

Hvad kan jeg blive?

På de enkelte links til studieretningerne er der links til "adgangskortet", her kan du klikke fagene ind på de rigtige niveauer og se hvilke uddannelser, de giver adgang til.