Studieretninger - STX

STX står for almen studentereksamen og er en treårig gymnasial uddannelse. Her på hjemmesiden kan du læse mere om, hvad det vil sige at gå på Gribskov Gymnasium, men den gode stemning og fællesskabet mærker du først for alvor, når du kommer inden for døren. Vi glæder os til at tage i mod dig.

Når du starter i august følger du et fælles grundforløb i dine første tre måneder på gymnasiet og vælger derefter en studieretning, som du følger resten af din gymnasietid. Uanset hvilken retning du vælger, bliver du klædt på til videre uddannelse efter gymnasiet og får en solid almen dannelse med i bagagen.

Stx-studieretningerne på Gribskov Gymnasium er opdelt på årgange. Nedenfor kan du vælge enten kommende årgang eller en af de nuværende for at læse beskrivelser af studieretningerne.

Er du interesseret i vores Nordatlantiske Gymnasieklasse (NGK), kan du læse om denne studieretning her.